WYCIECZKA INTEGRACYJNA KLAS 1LO i 1TE

18. – 19. października 2018 47 osobowa grupa uczniów z klasy 1LO i 1TE wraz z opiekunami wyruszyła na wycieczkę integracyjną do Szklarskiej Poręby.

Przygodę zaczęliśmy od Wodospadu Kamieńczyka, który jest najwyższym wodospadem w Polskich Karkonoszach. Próg wodospadu znajduje się na wysokości 843m n.p.m., a sam wodospad spada trójstopniową kaskadą o wysokości 27m do przepięknego Wąwozu Kamieńczyka. Następnie powędrowaliśmy w kierunku Szrenicy przez Halę Szrenicką, która położona jest na wysokości od 1150 do 1300m n.p.m. Hala Szrenicka jest wysokogórską łąką torfową, rozciągającą się po obu stronach głównego grzbietu Karkonoszy. Po godzinnym odpoczynku w schronisku pełni sił i energii wdrapaliśmy się na szczyt Szrenicy (1362m n.p.m.). Szrenica to doskonały punkt widokowy na Kotlinę Jeleniogórską oraz Góry Izerskie a także Karkonosze Czeskie. Dzięki słonecznej pogodzie mogliśmy podziwiać przepiękne widoki, z samego szczytu Szrenicy, który wyniesiony jest ponad główny grzbiet Karkonoszy na wysokość 60m. Po zejściu ze Szrenicy udaliśmy się do ośrodka na obiadokolację i odpoczynek.

Kolejnego dnia zobaczyliśmy słynny, ostry łuk drogi tj. Zakręt Śmierci, a następnie powędrowaliśmy w kierunku Złotego Widoku, który jest idealnym punktem widokowym na Karkonosze. Następnie udaliśmy się na Chybotek czyli grupę skalną zbudowaną z kilku granitowych bloków. Ciekawostką jest to, iż najwyżej położony kamień możemy rozkołysać, a swoich sił i możliwości spróbowali chłopcy z klasy 1LO. Po wędrówce pełnej wrażeń mieliśmy czas wolny na zakup pamiątek.

Serdeczne podziękowania kierujemy w stronę zaangażowanych opiekunów: P. Jadwigi Wróblewskiej, P. Jolanty Mączyńskiej, P. Marcina Witowskiego oraz P. Malwiny Szkudlarek, której bardzo dziękujemy za organizację wycieczki.