WYCIECZKA KULTUROWA DO RAWENNY

13.07.2024 grupa uczennic przebywająca na stażu zawodowym w Ferrarze we Włoszech, finansowanym ze środków programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności, udała się na wycieczkę do Rawenny. Rawenna słynie z unikatowych i bezcennych w skali świata bizantyjskich mozaik i zabytków. W 1966 roku osiem wczesnochrześcijańskich bazylik, kościołów i  baptysteriów zostało wpisanych na listę światowego Dziedzictwa UNESCO.

Zwiedzanie miasta rozpoczęłyśmy od Basilica di San Giovanni Evangelista zbudowanej przez cesarzową Galę Placydię po 424 roku p.n.e. i uważanej za jeden z najpiękniejszych budynków w Rawennie. Idąc wzdłuż ścian bazyliki mogłyśmy podziwiać fragmenty starożytnej mozaikowej podłogi z XIII wieku.

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Basilica di San Francesco, w której obejrzałyśmy unikatowe zatopione mozaiki w krypcie pod prezbiterium. Przez niewielkie okno, do którego schodzi się po schodkach widać mozaikę pokrytą wodą, w której pływają złote (czerwone ) rybki.

Do bazyliki przylega grobowiec Tomba di Dante, słynnego włoskiego poety Dantego Alighieri, który krótko po napisaniu swojego dzieła życia Boskiej Komedii zmarł w Rawennie.

Zwiedziłyśmy również m.in. Museum Dantego, Baptysterium  Arian, Halę Targową Mercato Coperto, główny plac Rawenny Piazza del Popolo i plac Piazza Garibaldi.

Wycieczkę zakończyłyśmy w nadmorskim kurorcie nad Morzem Adriatyckim na plaży w pobliżu Marina di Rawenna.

Pełne wrażeń wróciłyśmy do Ferrary.