WYCIECZKA KLASY 2e DO TRÓJMIASTA

18 maja 2022 wraz z wychowawczynią prof. Agnieszką Szkolak-Osiak i prof. Jackiem Bernackim wybraliśmy się na wycieczkę do Trójmiasta. Pierwszym miastem, które zwiedziliśmy, była Gdynia. Wycieczkę zaczęliśmy od spaceru Bulwarem Nadmorskim. Następnie zwiedziliśmy Akwarium Morskie, gdzie poznaliśmy podwodny świat nie tylko Bałtyku, ale również świata. Ostatnimi atrakcjami były statki muzea – „Dar Pomorza” oraz wojenny okręt ORP „Błyskawica” W trakcie zwiedzania dowiedzieliśmy się o historii obu statków, o udziale „Błyskawicy” w II wojnie światowej oraz poznaliśmy okręt wojenny od wewnątrz.

Drugiego dnia wybraliśmy się do Gdańska, w którym spędziliśmy cały dzień. Zwiedzanie zaczęliśmy od zobaczenia Stoczni Gdańskiej, pod którą wysłuchaliśmy historii tego miejsca. Następnie odwiedziliśmy multimedialne Muzeum Bursztynu, gdzie zobaczyliśmy różne przedmioty użytkowe, takie jak: sztućce, biżuterię, meble wykonane z bursztynu. Nawiązując do poprzedniej atrakcji, wybraliśmy się do Kościoła pod wezwaniem św. Brygidy, gdzie ujrzeliśmy przepiękny ołtarz zbudowany właśnie z bursztynu. Po obiedzie grupa wraz z opiekunami wybrała się na ponadgodzinny rejs statkiem po porcie i stoczni. Na zakończenie dnia odważna grupa uczniów weszła na wieżę Bazyliki Konkatedralnej Mariackiej pw. Najświętszej Maryi Panny.

Ostatniego dnia  zwiedziliśmy  Sopot, gdzie zobaczyliśmy pomnik niedźwiedzia Wojtka, który uczestniczył w II wojnie światowej, Krzywy Dom oraz w pięknym słońcu spacerowaliśmy po sopockim molo. Mieliśmy możliwość zobaczenia artystów polskiej sceny muzycznej, ponieważ tego dnia zaczynał się festiwal Sopot.

Możemy stwierdzić, że wycieczka była bardzo udana. Miło spędziliśmy czas i cieszymy się ze wspólnego wyjazdu. Serdecznie polecamy Trójmiasto.

Pragniemy serdecznie podziękować Panu Profesorowi Jackowi Bernackiemu, który zgodził się zostać naszym przewodnikiem i zaimponował nam swoją ogromną wiedzą i pasją.